امروز: سه شنبه - ۰۱ آبان - ۱۴۰۳
آخرین اخبار
یادداشت: عبدالرضا عالی پور

مناسبت های انسجام بخش ملی

به ماه دوم سال که می رسیم تلفیقی از مناسبتهایی را در تقویم رسمی کشور میبینیم که توجه به هر کدام از آنها و تقارن آنان در کنار یکدیگر ترسیمی از اتحاد ...
اشتراک گذاری
10 اردیبهشت 1401
نویسنده : عبدالرضا عالی پور
کد مطلب : 1124

به نام خدا

به ماه دوم سال که می رسیم تلفیقی از مناسبتهایی را در تقویم رسمی کشور میبینیم که توجه به هر کدام از آنها و تقارن آنان در کنار یکدیگر ترسیمی از اتحاد، هماهنگی و انسجام لازمی است که در ابتدای آن سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که نشان از تدبیر و دوراندیشی امام راحل (ره) و نیز پشتوانه ای برای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در میانه نیز نقشی از حضور پرشور مردم در راه پیمایی عظیم روز قدس است که سنبل دفاع همیشگی مردم مسلمان ایران از همه مظلومان جهان خصوصا مردم ستمدیده فلسطین است.

در ادامه آن نیز روز شوراها قرار دارد که واگذاری امورات مردم در نظام مردم سالاری است و شوراها به عنوان بازوانی توانمند در کنار دولت جهت توسعه و پیشرفت جامعه مدنی قرار دارند .
همچنین در این ماه نیز روز ملی خلیج فارس، روز معلم و روز کارگر وجود دارد که هر یک خود دریایی است هم از حاکمیت مادی و معنوی ایران اسلامی به گستره تاریخ در خلیج همیشه فارس و هم تجلیل از مقام شامخ کسانی است که شغل انبیاء دارند و مسئول پرورش و آموزش مردم هستند و هم روز قشری است که باید بر دستهای پینه بسته آنان بوسه زد و چرخ تولید و صنعت هر کشوری به دست توانمند آنان است.

این ترکیب های زیبا و معنادار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تقارن و توالی آنان و اصل اهتمام و توجه به این ایام، افراد و اقشار در هر نظامی میتواند بقاء، قوام، توسعه، پیشرفت و اقتدار را برای هر کشوری به ارمغان آورد و لازم است که هم دولت و هم مردم هر یک به سهم خویش، نقش اثرگذار خود را در این فرآیند تعالی گستر به خوبی ایفاء کنند.

عبدالرضا عالی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *